Tenhle rok konečně zhubnu! Jak správně začít?

03.01.2018

Hodně lidí si do nového roku dá předsevzetí, že konečně shodí přebytečná kila. Většina z nich ale hubnutí brzy vzdá nebo ho odloží s tím, že neví, jak jít na věc, zleniví nebo je to prostě a jednoduše nebaví. Jak tedy úspěšně začít, aby vám počáteční zápal vydržel?   

ZAČNU CVIČIT!

Jak NE?

Už jste také zažili, že jdete po Vánocích do posilovny, která praská ve švech, avšak po pár týdnech už v ní zbude jen pár nadšenců? Koupím si permanentku, a ideálně hned prvního vyrazím. Mám to nové oblečení od Ježíška, to půjde samo. Pokud už tedy opravdu vyrazíte, tak tam na vás čeká několik nástrah. Například to, že vůbec nebudete vědět, co tam dělat, budete se stydět nebo vás to vůbec nebude bavit. Nakonec zjistíte, že tohle pro vás fakt není a raději cvičení zase o rok odložíte.

Jak ANO?

Nekupujte si předem žádná členství, zbytečně se nestresujte. Nejdříve musíte zjistit, co vás opravdu bude bavit. Někomu vyhovuje běhání, někomu plavání, dalšímu právě posilovna, spoustě lidem naopak cvičení doma, u kterého nejsou vidět. Opravdu hodně holek snahu vzdá jen proto, že se nechce někde "vystavovat a vypadat neschopně".

Zjistěte si ,jaké jsou u vás ve městě možnosti, zkuste toho co nejvíce, jedině tak máte naději, že najdete něco, co vás opravdu chytne, a budete se tomu věnovat déle než pár týdnů. Všichni prostě nemusíme chodit do fitka nebo uběhnout maraton, o tom to ani náhodou není.

Pokud vás zaujalo spíše domácí cvičení, není nic jednoduššího, než se mrknout na youtube, najdete zde spoustu cvičebních videí, která si můžete vyzkoušet bez toho, aby vás někdo okukoval, a třeba se i časem necháte zlákat cvičením v kolektivu.

Pro inspiraci můžete mrknout na mé články o cvičení a cvičebních programech na doma, kde najdete i mé výsledky s nimi.

BUDU DRŽET DIETU!

Jak NE?

Tak, a je to tady, jdu do toho. Koupím si ty prášky na hubnutí, co má kamarádka, také nějaký ten spalovač tuků (to už podle názvu musí být zázrak), budu méně jíst a to by bylo, aby ze mě do léta nebyla kočka! Smějete se nebo se naopak poznáváte? Možná byste se divili, kolik, tedy hlavně žen, takto uvažuje a pak bohužel zapláčí, že to nefunguje. Ne, žádné zázračné pilulky, po kterých zhubnete neexistují, stejně jako spalovač tuků opravdu zázračně tuky nespaluje a drastické omezení stravy vám tak akorát uškodí.

Jak ANO?

Celkově "držet dietu" je pěkná hloupost, spíše je dobré "naučit se jíst zdravě". Může to znít složitě, ale opravdu to tak není. Hlavně si uvědomte, že překopat vše ze dne na den není ten nejlepší nápad, a také tím riskujete to, že celou akci brzy vzdáte. Zkuste to třeba tak, že začnete tím, že se naučíte pořádně pít a vynecháte bílé pečivo. Dejte si to třeba jako lednový cíl. Omezte šťávy a sladké limonády, džusy a pijte více obyčejné vody, časem sladké nápoje vyřaďte úplně. Mějte lahev s vodou pořád na očích, třeba si i do práce kupte nějakou pěknou sklenici, kam si namícháte vodu s citronem, ovocem nebo prostě něčím, co vám bude chutnat. Místo rohlíků začtěte kupovat celozrnné nebo žitné pečivo. Až si na tohle zvyknete, pusťte se třeba do toho, že začnete jíst více zeleniny, budete méně solit a takto se můžete pousouvat dál až ke svému cíli.


Pokud si nevíte rady, jak začíst jíst zdravě, podrobněji jsem to popsala ve článku, JAK ZAČÍT CESTU K VYSNĚNNÉ POSTAVĚ.

Jestli potřebujete motivaci, můžete se přidat do naší Facebookové skupiny O ZDRAVÉ STRAVĚ A HUBNUTÍ nebo do skupiny O CVIČENÍ

Pokud máte nějaké dotazy, nebojte se mi napsat, a už brzy se můžete těšit na podrobnější "startovní články" do nového roku.


Většina lidí se děsí toho, že pokud začnou jíst zdravěji a pustí se do hubnutí, budou si muset odepírat všechny sladké dobroty. Dortík ke kávě? Ani náhodou. Káva? Jen černá, bez cukru a mléka. Vánoční cukroví, sušenky, zmrzlina, bábovka, ... opravdu to vše musí pryč? Samozřejmě, že ne. Sladké dobroty si můžete dopřávat i dále, osladit si kávu a...

V poslední době mi přišlo mnoho proseb o motivační článek. Pár už jich tu máme, ale motivace není nikdy dost, takže mám dnes pro vás pár triků, jak si motivaci co nejdéle udržet, a co dělat, když vás opouští.

Jíte zdravě, zmenšili jste porce, jíte z malého talířku a k večeři už jen zeleninu, ale nic se neděje. Ještě tedy pro jistotu přestanete jíst pečivo a koupíte nějaké tabletky, které spalují tuk. Pořád nic. Zkoušíte zadávat do kalorických tabulek, hlídáte vše co sníte, přidáte na cvičení a váha najednou ještě vyleze nahoru. Už máte pocit, že...