Letos konečně zhubnu! Jak správně začít?

30.12.2018

Hodně lidí si do nového roku dá předsevzetí, že konečně shodí přebytečná kila. Většina z nich ale hubnutí brzy vzdá nebo ho odloží s tím, že neví, jak jít na věc, zleniví nebo je to prostě a jednoduše nebaví. Jak tedy úspěšně začít, aby vám počáteční zápal vydržel?   

ZAČNU CVIČIT!

Jak NE?

Už jste také zažili, že jdete po Vánocích do posilovny, která praská ve švech, avšak po pár týdnech už v ní zbude jen pár nadšenců? Koupím si permanentku, a ideálně hned prvního vyrazím. Mám to nové oblečení od Ježíška, to půjde samo. Pokud už tedy opravdu vyrazíte, tak tam na vás čeká několik nástrah. Například to, že vůbec nebudete vědět, co tam dělat, budete se stydět nebo vás to vůbec nebude bavit. Nakonec zjistíte, že tohle pro vás fakt není a raději cvičení zase o rok odložíte.

Jak ANO?

Nekupujte si předem žádná členství, zbytečně se nestresujte. Nejdříve musíte zjistit, co vás opravdu bude bavit. Někomu vyhovuje běhání, někomu plavání, dalšímu právě posilovna, spoustě lidem naopak cvičení doma, u kterého nejsou vidět. Opravdu hodně holek snahu vzdá jen proto, že se nechce někde "vystavovat a vypadat neschopně".

Zjistěte, jaké jsou u vás ve městě možnosti, zkuste toho co nejvíce, jedině tak máte naději, že najdete něco, co vás opravdu chytne, a budete se tomu věnovat déle než pár týdnů. Všichni prostě nemusíme chodit do fitka nebo uběhnout maraton, o tom to ani náhodou není.

Pokud vás zaujalo spíše domácí cvičení, není nic jednoduššího, než se mrknout na youtube, najdete zde spoustu cvičebních videí, která si můžete vyzkoušet bez toho, aby vás někdo okukoval, a třeba se i časem necháte zlákat cvičením v kolektivu.


Pro inspiraci můžete mrknout na mé články o cvičení a cvičebních programech na doma:


Chcete do toho jít letos opravdu naplno?

Pořiďte si Jídelníček na míru, díky kterému už nikdy nebudete tápat, kdy, co a kolik můžete sníst.

Dále se v něm dozvíte vše, co potřebujete pro zdravé hubnutí včetně konzultací s výživovovou poradkyní ZDARMA.

- jídelníček z běžných surovin, které koupíte v každém obchodě

- mnoho kombinací a variací jídel, nemusíte jíst nic, co vám nechutná

- jednoduchá jídla, možnost vařit stejně pro celou vaši rodinu

- vše co potřebujete vědět, pro úspěšné hubnutí



BUDU DRŽET DIETU!

Jak NE?

Tak, a je to tady, jdu do toho. Koupím si ty prášky na hubnutí, co má kamarádka, také nějaký ten spalovač tuků (to už podle názvu musí být zázrak), budu méně jíst a to by bylo, aby ze mě do léta nebyla kočka! Smějete se nebo se naopak poznáváte? Možná byste se divili, kolik, tedy hlavně žen, takto uvažuje a pak bohužel zapláčí, že to nefunguje. Ne, žádné zázračné pilulky, po kterých zhubnete neexistují, stejně jako spalovač tuků opravdu zázračně tuky nespaluje a drastické omezení stravy vám tak akorát uškodí.

Jak ANO?

Celkově "držet dietu" je pěkná hloupost, spíše je dobré "naučit se jíst zdravě". Může to znít složitě, ale opravdu to tak není. Hlavně si uvědomte, že překopat vše ze dne na den není ten nejlepší nápad, a také tím riskujete to, že celou akci brzy vzdáte. Zkuste to třeba tak, že začnete tím, že se naučíte pořádně pít a vynecháte bílé pečivo. Dejte si to třeba jako lednový cíl. Omezte šťávy a sladké limonády, džusy a pijte více obyčejné vody, časem sladké nápoje vyřaďte úplně. Mějte lahev s vodou pořád na očích, třeba si i do práce kupte nějakou pěknou sklenici, kam si namícháte vodu s citronem, ovocem nebo prostě něčím, co vám bude chutnat. Místo rohlíků začtěte kupovat celozrnné nebo žitné pečivo. Až si na tohle zvyknete, pusťte se třeba do toho, že začnete jíst více zeleniny, budete méně solit a takto se můžete pousouvat dál až ke svému cíli.



Články o zdravém stravování, které by se vám do začátku mohly hodit:



Hrozně moc byste chtěli shodit kila navíc, ale prostě to nejde. Nemůžete se odhodlat začít, nevíte čím začít, prostě vám to přijde celé hrozně složité. Bojíte se, že budete muset jíst věci, které vám nechutnají a pořádně sportovat, což vás ani trochu nebaví. Nebojte, tohle trápí hodně začínajích a není důvod si hubnutí hned ze začátku znechutit....

Možná vás to překvapí, ale většina lidí nemá kila navíc proto, že by jedla moc, ale naopak proto, že jí málo a nevyváženě. Takže když začnou jíst ještě méně, možná dostanou tělo do ještě většího šoku, a nějaké to kilo půjde dolů, ale z dlouhodobého hlediska nevyhrají. Tělo si totiž začne ukládat ještě větší tukové zásoby, metabolismus se zpomalí a...