Hubneme v létě: Inspirace na zdravá lehká jídla.

09.06.2021

Přes léto hodně lidí vzdává svou hubnoucí snahu nejen proto, že se jim jednoduše nechce v horku nic dělat, ale také proto, že se jim vůbec nechce vařit. Takže jsem se rozhodla vám sepsat takovou inspiraci, co dobrého a zdravého si v létě dopřát, abyste s tím neměli moc práce a při tom jedli hezky zdravě a kila neletěla rychle vzhůru.

Snídaně, svačina

Mnoho z nás je asi zvyklých na snídaně typu ovesná kaše, míchaná vajíčka a tak podobně. Na to má ale přes léto chuť opravdu málokdo. Jako první pravidlo bych uvedla neodbývat snídani či svačinu jen ovocem. Ovoce je sice zdravé a chutné, ale obsahuje hlavně sacharidy - cukry. Takže nejen, že nemá vysokou výživovou hodnotu, ale hlavně vás po něm brzy bude honit mlsná a budete mít hlad. Vždy je tedy důležité dopřát si k jídlu i nějakou tu bílkovinu, abyste byli zasyceni na delší dobu, neměli chutě a vaše tělo mělo vše, co potřebuje.

Jogurt s vločkami, oříšky a mraženým ovocem

  • je to rychlovka, kterou ráno zvládnete za pár minut, jednoduše smícháte jogurt, vločky, případně sladidlo a ovoce, které jste si dali zmrazit do mrazáku, na vrch oříšky, semínka či ořechové máslo a je hotovo. Jestli ráno nestíháte, můžete si připravit už večer.

Tvarohová zmrzlina

  • je to vděčná dobrota hlavně pro děti, ale boduje přes léto i u dospělých. Připravte si mističky nebo formičky na nanuky. Pak už jen stačí smíchat tvaroh, sladidlo, rozmixované či nakrájené ovoce a nalít vše do nich. Pokud to chcete povýšit na další level, po zmrznutí nanuky můžete namočit do hořké čokolády.

Studená kaše přes noc

  • zní to asi trochu zvláštně, ale věřte mi, že je to dobrota. Večer smícháte vločky, mléko, můžete přidat třeba i protein, lžičku chia semínek, nasekané oříšky, sladidlo dle vaší chuti a dáte do ledničky. Ráno ozdobíte ovocem a máte zdravou studenou snídani.

Domácí musli

  • smícháte vločky, čekankový sirup (med), třeba i kousky čokolády, oříšky, sušené ovoce a osmahnete na pánvi nebo vložíte na chvíli do trouby a křupavé musli je na světě. Dopřát si ho můžete s jogurtem či tvarohem.

Palačinky, lívanečky se zmrzlinou

  • jak na zmrzlinu už víte, jak na palačinky či lívanečky určitě taky. Doporučuji je udělat z nějaké zdravé mouky, například špaldové a ideálně na pánvičce bez oleje.

Pomazánky

  • pro ty, kdo neholdují sladkému se nabízí dopřát si dobrou pomazánku. U nás jsou oblíbené hlavně z tvarohu či cottage sýru. Příprava je opravdu jednoduchá, pouze tvaroh ochutíte čerstvými bylinkami, česnekem, nastrouháte do něj zeleninu, sýr (tvarůžky jsou moc dobré), šunku, co jen máte rádi. Pak už stačí namazat na žitný chleba, rohlík či bulku a přidat zeleninu.

Obložené talíře

  • zase jednoduchá věc na přípravu, která potěší celou rodinu. Nakrájejte různé druhy zeleniny, sýrů, vajíčka, kvalitní šunku a připravte čerstvé pečivo.

Kakaové řezy, cheescake, nepečené dorty

- tohle už taková rychlovka není, ale zase je toho větší množství, takže máte se snídaní i svačinou vystaráno pro celou rodinu i případnou návštěvu. Receptů najdete na internetu pořádnou nálož, vybírejte podle svých chutí. Jen nezapomeňte využívat zdravé mouky a nesladit cukrem, ale zdravějším sladidlem.


  • se spoustou kombinací a možností
  • ze známých a běžně dostupných potravin
  • žádné zázračné přípravky a drastické diety
  • s kuchařkou jednoduchých receptů
  • a hlavně BEZ HLADOVĚNÍ

Obědy, večeře

V létě má málokdo chutě na knedlíky a omáčky. Pokud vy jo, tak nemám nic proti, dopřávejte si je dál. Ale pro ty, kdo tohle v teple prostě nemusí mám pár typů na lehčí jídla vhodná jak k obědu, tak k večeři.

Grilované sýry

  • velmi jednoduché a oblíbené obědy či večeře, kdy jen vložíte sýr do alobalu s bylinkami a kořením dle vašeho výběru, zabalíte a dáte do trouby. Jako přílohu volte třeba zeleninový salát a pečivo.

Těstovinové saláty

  • zase nic složitého, uvaříte těstoviny, přidáte k nim nakrájenou zeleninu, vajíčko nebo maso či tuňáka, mozzarellu a zalijete dresinkem, třeba z bílého jogurtu a česneku s oblíbenými bylinkami.

Tortily

  • tortily jsou takové vděčné jídlo, dá se do nich dát co vás jen napadne. U nás vedou tortily s masem, zeleninou a sýrem. Pak také plněné míchanými vajíčky. Vyzkoušet můžete třeba i tortilu s tuňákem či lososem. Nezapomeňte na zeleninu.

Luštěninové saláty

  • luštěniny mají tu výhodu, že obsahují jak sacharidy, tak bílkoviny, plus jsou samozřejmě velmi zdravé. Je vcelku jedno, jaký druh luštěnin zvolíte a můžete si do nich přidat tuňáka, vajíčko nebo jen zdravou zeleninu.

Zeleninové placičky

  • rychlovka, která se jen tak neomrzí. Nastrouhejte či na jemno nakrájejte zeleninu (brokolici, květák, cuketu, ...) smíchejte s vajíčkem, trochou mouky a hoďte to na pánev či do trouby. Doporučuji přidat dip z jogurtu, abyste trochu nahnali bílkoviny.

Špízy

  • trochu pracnější oběd či večeře, ale za trochu snahy určitě stojí. Nakrájíte maso, zeleninu, cibuli. Maso vymácháte v marinádě ze lžičky oleje, bylinek a koření a pak už jen navlékáte na špejli. Udělá se to samo v troubě a s vařenými bramborami či čerstvým pečivem si určitě pochutnáte.

Tvarohová pizza

  • smíchejte kostku tvarohu, hrnek mouky, 2x vajíčko, trochu soli, 2 lžíce olivového oleje a prášek do. Na pečícím papíře vytvoříte placku ve tvaru pizzy. Pak už stačí jen pomazat rajčatovým protlakem s česnekem nebo zakysanou smetanou, poklást šunkou, sýrem, rajčaty, co je libo a dát na cca 20 minut do trouby na 200 stupňů.

Oběd z jednoho plechu

  • rychlovka z toho, co doma najdete. Nakrájejte brambory, zeleninu, maso, posypte kořením a pokapejte olejem. Dejte do trouby a nedočkavě čekejte na výsledek.


Doufám, že se mi vás podařilo trochu inspirovat a přesvědčit o tom, že vaření nemusí být o tom trávit celé dny u plotny. Ať už se přes léto rozhodnete jíst zdravě nebo si dáte jednoduše pohov a na hubnutí a zdravou stravu se vybodnete, přeji vám, ať si ho krásně užijete :)

Nejnovější články na webu

První věc, která každého na startu hubnutí zajímá, případně by zajímat měla, je jak si správně poskládat jídelníček. Pro vaši inspiraci jsem se tedy rozhodla sepsat takový malý zjednodušený návod. Je jasné, že každý máme jiné zvyklosti, chutě a preferujeme jiné potraviny. Berte to proto opravdu jen jako takovou inspiraci, jestli jste v hubnutí a...

Je pátek, takže nás čeká nová výzva. Tentokrát bude o pečivu. Určitě ho rádi jíte vy, i vaše rodina. Na tom není nic špatného, ale je důležité vybrat to správné pro váš cíl, kterým je redukce tuků a samozřejmě i lepší zdraví. Podíváme se tedy na to, jaké pečivo kupovat a které ne, podle čeho vybírat a na co si dát pozor. ...