Maminky a hubnutí

15.05.2022

Jsem maminkou dvou dětí a často radím ohledně hubnutí právě maminkám. Rozhodla jsem se tedy sepsat takový krátký článek právě pro nás maminky, kde shrnu takové nejčastější problémy/útrapy, se kterými se musíme vyrovnávat a také to, jak se s nimi vypořádat.

Jsem maminka, musím se starat o děti, nemám čas jíst pravidelně

Jo, já vím, je to těžké. S dětmi to není žádná procházka růžovým sadem, člověk se nezastaví. Na druhou stranu, děti pro svůj vývoj musí jíst zdravě a pravidelně. Vy pro svou krásnou postavu a své zdraví také. Jako ideální řešení tedy vidím jíst v tu dobu, kdy jí i vaše dítě. Že jíst svačiny je pro vás nereálné, nestíháte? A co vaše dítě, to vydrží celé dopoledne bez svačiny? Pokud není ve škole či školce tak pravděpodobně ne. Nepřipravujte tedy svačinu jen pro něj, rovnou udělejte větší porci, ať zbyde i pro vás. Má to hned několik benefitů. Jídla pro dva budete mít hotové za jeden čas. Pro dítě určitě nebudete cíleně tvořit nic nezdravého, takže budete mít zdravé jídlo oba. A pak (z mé zkušenosti) co jí maminka, jí také dítko. Takže to do něj nebudete muset lámat "násilím", oba si dáte stejnou dobrotu a budete spokojení.

Často chodím s dětmi ven, na hřiště, tam se prostě nenajím

Tady se vrátím k prvnímu bodu. Když jdete ven, pravděpodobně vezmete dětem svačinu. Proč ji tedy nevzít i pro sebe? Zase stejné jídlo, jedna práce a najíte se venku všichni. Nemusíte dělat nic speciálního pro děti a pro sebe, není k tomu důvod. Můžete vzít palačinky nebo lívance, co jste měli ke svačině, upéct domácí sušenky nebo namíchat jogurt s čokoládou, oříšky a kakaem. Zdravé jídlo pro všechny a za pár minut.

Jím ráda v klidu, děti mi do jídla lezou a otravují

Z mojí zkušenosti když máte to samé, co dítě, tak se tenhle boj značně eliminuje. Pokud ne, můžete svoje jídlo věnovat dítěti a vzít si jeho nedotčené, které pro něj není "dost dobré". Jako v předchozích případech, jíte to samé, takže je to fuk. Jeden čas jsem dělala cíleně to, že jsem si před sebe postavila porci dcery a před ní mojí. Věděla jsem, že to bude chtít vyměnit a pak to vše pasovalo tak, jak mělo.


  • se spoustou kombinací a možností
  • ze známých a běžně dostupných potravin
  • žádné zázračné přípravky a drastické diety
  • obsahuje i povídání o zdravém stravování, vaření, cvičení a motivaci
  • ebook receptů pro vaši inspiraci
  • a hlavně BEZ HLADOVĚNÍ

Nemůžu cvičit, celý den po mně lezou děti a musím je zabavit

Děti jsou velmi aktivní, potřebují spoustu podnětů a pohybu. Což vám podle mě hraje do karet. Zkuste si s nimi zatancovat, projet se na kole, zacvičit si s činkami s tím, že dostanou plyšáky do ruky nebo prostě vyražte na procházku. Neberte děti jako omezení, ale jako parťáky, kteří provozují aktivitu s vámi. Třeba cvičení nebude tak precizní a přesně takové, jako jste plánovali, ale zase si užijete spoustu legrace, zabavíte celou rodinu a večer třeba budete mít brzy klid když děti vysíleně usnou :)

Kupovat potraviny pro hubnutí je pro mě finančně náročné

Pro zdárné hubnutí nepotřebujete žádné speciální potraviny. A už vůbec ne dražší než ty klasické. Naopak většina lidí ušetří, protože nekupují sladkosti a různé pochutiny. Nekupujete nic speciálního, a jestli se vám různé propagace snaží nacpat názor, že ano, tak tomu nevěřte. Většinu potravin, které potřebujete pro hubnoucí jídelníček máte doma a kupujete je úplně běžně.

Já osobně bych celkově nebrala dítě jako "hubnoucí omezení" , ale naopak jako takový hnací motor, proč do toho jít a uspět. Vždyť cílem není jen být štíhlá maminka, ale hlavně zdravá a taková, která svému dítěti stačí, zvládne s ním všechny jeho aktivity a navede ho ke zdravému startu do života. A to nepíšu jen jako nezaujatý pozorovatel. Já sama měla celý život nadváhu a až po porodu syna se rozhodla pro razantní změnu životního stylu. A to ne proto, abych už nekupovala kalhoty velikosti XL, ale S nebo M, ale hlavně proto, abych s ním mohla proplouvat životem zdravě, ve sportovním tempu.. a abych tomu malému ďáblovi stačila :)