10 důvodů, proč začít jíst zdravě

02.10.2017

Už delší dobu přemýšlíš, že začneš jíst lépe a zdravěji.

Chceš shodit přebytečná kila, vypadat lépe, ale pořád ne a ne začít?

Mám pro Tebe deset bonusů, které Ti zdravá strava nabízí.


1. ÚBYTEK TUKŮ

Věděla jsi, že při hubnutí nehraje největší roli pohyb, ale strava? Říká se, že cca 80% úspěchu při shazování přebytečných kil je právě ona, a jen 20% cvičení. Pokud správně vyladíš jídelníček, můžeš dokonce hubnout i bez cvičení. A to už stojí za to se trochu vyhecovat a začít jíst lépe.


2. ZMĚNA POSTAVY

Už jen tím, že do jídelníčku zařadíš zdravější potraviny a začneš pít místo sladkých limonád obyčejnou vodu, brzy uvidíš na svém těle pozitivní změny. Můžeš se těšit na to, že se Ti "vyfoukne" bříško, jak opticky, tak i pocitově. Dále se pomalu zbavíš otoků a pocitu těžkých nohou.


3. KRÁSNĚJŠÍ PLEŤ

Dalším bonusem správného stravování je pročištění organizmu i navenek. Tvá pleť se vyčistí a vypne, bude vypadat mladistvěji. Spolu se správným pitným režimem začne mizet i celulitida, a v mnoha případech dochází ke zlepšení a dokonce i vymizení ekzémů, kterých ses už roky různými mastičkami nemohla zbavit.


4. KVALITNĚJŠÍ VLASY A NEHTY

Ano, i kvalita vlasů souvisí s tím, co jíš. Pokud bude mít Tvé tělo dostatek živin, zaznamenáš nejen pevnější vlasy, hustější hřívu, ale také lepší kvalitu nehtů.


5. ZPOMALENÍ STÁRNUTÍ

Díky antioxidantům v ovoci, zelenině a dalších zdravých potravinách nejen, že budeš vypadat zdravější, krásnější, ale také mladší. Do budoucna také bojují proti působení volných radikálů, které díky poškozování buněk způsobují rychlejší stárnutí.


6. KONEC MIGRÉNY A NESPAVOSTI

Bolesti hlavy a nespavost jsou často, mimo jiného, způsobené nekvalitní stravou a nedostatečným pitným režimem. Se správně nastaveným jídelníčkem se tedy obou těchto nepříjemností můžeš zbavit nebo je alespoň znatelně omezit.

7. MÉNĚ ÚNAVY

I to, že se často cítíš unavená a absolutně bez síly, může být způsobeno, krom okolních vlivů, také špatnou stravou. Už za krátký čas po tom, co se rozhodneš jíst lépe, pocítíš příval energie a méně únavy. Tělo se totiž nebude muset prát s nezdravými potravinami a díky dostatku živin bude mít na každodenní aktivity více energie.


8. LEPŠÍ NÁLADA A MÉNĚ STRESU

Ruku v ruce s lepším fyzickým stavem jde i psychika. Pokud Tvé tělo bude dostávat vše, co potřebuje, jeho reakce bude taková, že se budeš cítit lépe i po psychické stránce. Můžeš lépe zvládat každodenní problémy a mít více sily na to, je úspěšně řešit. Problémy se šéfem strava bohužel nevyřeší, ale budeš mít dostatek energie se s tímto stresem vyrovnat a úspěšně poprat.


9. ZLEPŠENÍ ZDRAVOTNÍHO STAVU

K tomuto bodu asi není třeba se rozepisovat. Se zdravějším jídlem bude zdravější i Tvé tělo. Krom toho, že zmizí pocity plynatosti, nafouklosti a nebudeš tolik náchylná k nemocím, může dojít i k výraznému zlepšení těch, kterými už delší dobu trpíš.


10. PREVENCE PROTI BUDOUCÍM ONEMOCNĚNÍM

Zdravou stravou si pomůžeš i do budoucna. Je všeobecně známo, že lidé se zdravější životosprávou jsou méně náchylní k onemocněním, jako je cukrovka, srdeční problémy, rakovina a další civilizační choroby. Takže je to skvělá investice pro Tvůj budoucí život.

Tak co, to jsou vcelku pádné důvody, proč začít přemýšlet o tom, co jíš a snažit se jíst lépe, ne?

Že je k tomu potřeba čas, snaha, peníze?

To jsou vše jen výmluvy, zdravé potraviny se dají nakoupit za podobnou cenu jako ty nezdravé. Přípravě také není nutné věnovat o moc více času, než jsi zvyklá. Nakrájet si zeleninu zabere ani ne pár minut a příprava zdravé pomazánky místo tučné majonézové z obchodu také není aktivitou na dlouhé zimní večery.

Takže s chutí do toho!

Za výše zmíněné benefity to určitě stojí!


Kam dál?

Většina lidí se děsí toho, že pokud začnou jíst zdravěji a pustí se do hubnutí, budou si muset odepírat všechny sladké dobroty. Dortík ke kávě? Ani náhodou. Káva? Jen černá, bez cukru a mléka. Vánoční cukroví, sušenky, zmrzlina, bábovka, ... opravdu to vše musí pryč? Samozřejmě, že ne. Sladké dobroty si můžete dopřávat i dále, osladit si kávu a...

V poslední době mi přišlo mnoho proseb o motivační článek. Pár už jich tu máme, ale motivace není nikdy dost, takže mám dnes pro vás pár triků, jak si motivaci co nejdéle udržet, a co dělat, když vás opouští.

Jíte zdravě, zmenšili jste porce, jíte z malého talířku a k večeři už jen zeleninu, ale nic se neděje. Ještě tedy pro jistotu přestanete jíst pečivo a koupíte nějaké tabletky, které spalují tuk. Pořád nic. Zkoušíte zadávat do kalorických tabulek, hlídáte vše co sníte, přidáte na cvičení a váha najednou ještě vyleze nahoru. Už máte pocit, že...