FITFAB Strong: nový český fitness program.

14.01.2018

Mnozí z vás určitě již postřehli, že v naší cvičební Facebookové skupince jsme se s vervou pustili do nového fitness programu. Ten byl vytvořený Andy Pavelcovou, blogerkou, nadšenou sportovkyní, kuchařkou, tanečnicí, ... no nebudu vám sem rozepisovat, co vše tahle holčina umí, můžete to sami zjistit na jejím blogu https://fitfab.cz/.

Dnes se totiž budeme zabývat programem samotným, který jsem si na týden vyzkoušela, abych mohla poreferovat o jednotlivých workoutech a o dojmech, které jsem si z něj odnesla.

Tento fitness program je koncipován na čtyři týdny, ale samozřejmě ho můžete cvičit déle nebo naopak zkusit pro zajímavost jen nějaká videa z něj. Ideální však je, řídit se podle kalendáře a odcvičit si ho poctivě. Co vás určitě potěší, program je zcela zdarma. Videa si můžete pouštět přímo přes stránky programu, přes Vimeo nebo pokud nemáte stálý přístup k internetu, na Vimeu si je stáhnout. Dalším plusem je to, že je v češtině, ano, Andy je Češka, takže je to logické, ale může to být příjemná změna pro ty, kdo cvičí například s Jillian, Zuzkou Light nebo Shaunem a angličtina ve videích je štve. Zajímavostí je, že zde hraje živá hudba.

Jak už jsem zmínila, k programu je i cvičební plán, dokonce dva, obsahující šest videí. Můžete si vybrat verzi MINI pro začátečníky (cvičí se 3x týdně) nebo MAXI pro pokročilé (cvičíte 6x týdně). Je jen na vás, jaký si vyberete, na jaký se cítíte, případně si klidně můžete k MINI nějaké video přidat, pokud časem dojdete k názoru, že byste si chtěli máknout o něco víc.

Pro koho je program určen?

Pro všechny, kdo chtějí zkusit zase něco nového. Začátečníci si v něm mohou ozkoušet různé druhy cvičení od yogy až po tanec či intervalový trénink, pokročilí si naopak mohou tak trochu odpočinout a odreagovat se.

Co je ke cvičení potřeba?

Doporučuji kvalitní boty, vcelku dost se tu poskakuje, takže naboso bych vám cvičit nedoporučovala. Vodu, karimatku (jestli nevlastníte, stačí třeba deka, pokud máte koberec tak snad ani nemusíte mít nic z toho) a případně ručník. Samozřejmě také něco, na čem si videa spustíte, dobrou náladu a odhodlání se do toho pustit :)


Videa:


CARDIO Strong (40 minut)

Začneme pěti minutovým rozehřátím, prostě si zaskáčeme na několik způsobů a připravíme tělo na akci. Poté následuje něco kolem 3 minut protahování, a můžeme jít na věc. Tento začátek je u všech videí prakticky stejný, takže ho u dalších už nebudu rozepisovat. Dál už se vrhneme na pět sad cviků, každá sada je na pět minut a pak následuje pauza na vydýchání a případné napití. Střídá se tu cardio poskakování, cviky v planku, boxování, posilování s vlastní vahou a tak dále. Zakončíme to cca tříminutovkou protahování a první workout máme hotový.

Na cardio po pravdě moc nejsem, je to asi způsobené tím, že jsem dlouho poskakovala se Shaunem, tak jsem ho přesycená. Musím ale přiznat, že tento workout mě bavil, a to hlavně proto, že se jen neposkakuje, ale také si zaposilujeme, což je příjemné zpestření. Zvládnou ho i méně pokročilí a začátečníci, jen si prostě častěji dají menší oddech, třeba si jen zapochodují nebo proklepou bolavé svaly.



ABS LEGS Strong (35 minut)

Opět se nastartujeme rozcvičkou a protáhneme se. Tentokrát dostanou zabrat stehna a břicho. Právě na toto cvičení se vám bude hodit karimatka, aby vás zem netlačila, protože prakticky celý tento workout strávíte právě na ní. První část (sada) probíhá v sedě, druhá v leže na zemi. Andy vám dá i pár tipů, jak si cviky trochu ulehčit nebo naopak ztížit. Každá sada zase trvá pět minut, je mezi nimi vždy pauza na pití. A obě sady si dáme dvakrát. Na konci nás opět čeká krátké protažení.

Toto video se mi líbilo, a moc, je to fajn cvičení na břicho, a přiznávám, že jsem ho po vánočním lenošení další den vcelku cítila. Doporučila bych ho všem, kdo si chtějí dát příjemný ABS workout, klidně jako doplněk k nějakému programu, který máte právě rozjetý.

YOGA Strong (25 minut)

Takové spíše odpočinkové, ale zajímavé video. Žádné poskakování, jen lehké rozehřátí, a pak si rovnou vyzkoušíme cviky na koordinaci, rovnováhu, protáhneme se a abychom se jen neflákali, trochu si potrápíme svaly v planku a různých yoga pozicích.

Workout spíše na relax a seznámení s yogou, oceňuji, že něco takového v programu je, třeba to pro někoho bude motivace yogu vyzkoušet a více se jí věnovat.

INTERVAL Strong (40 minut)

Klasicky se rozehřejeme a protáhneme, dnes nás čeká intervalový trénink. Kdo zná, tak ví, kdo ne, tak ať se těší. O co tedy vlastně jde? Půl minuty provádíte cvik, chvíli si oddychnete a zase půl minuty makáte. Opět nás čeká pět sad cvičení po pěti minutách. Dáme si dřepy a plank, angličáky, plank walk, přeskoky a další lahůdky. Na konec se protáhneme a máme dobojováno.

Vzhledem k tomu, že mám tento typ tréninku opravdu ráda, tak jsem byla nadšená. Prostě někoho interovalový trénink baví, někoho ne, to už si musíte vyzkoušet sami. Jinak je video dobře a zábavně poskládané, začátečníky může trochu vyděsit, ale zase je stavěno "jen" na půl minutky makačky a pak odpočinek, což si myslím, že zvládnou i oni.

DANCE Strong (30 minut)

Další cardio, tentokrát s tanečními prvky. Pořádně se zapotíte, zaskáčete si a vybijete přebytečnou energii. Víc moc nevím co napsat, to si prostě musíte vyzkoušet sami.

Jak už jsem psala, nejsem moc fanoušek cardia, ale věřím, že právě toto video si najde spoustu fanoušků z řad začátečníků, protože je akční, zábavné, žádné velké posilování ale pořádně se zapotíte.

CORE Strong (35 minut)

Tentokrát se zaměříme na posílení břicha, zadku a stehen. Po rozcvičce a protažení si dáme dvě sady cviků, které si dáme dvakrát po sobě. Zase máme po pěti minutách pauzu na pití. Procvičíme si prakticky celé tělo, ale já tedy cítila hlavně zadek a stehna. Na konci protažení a máme to za sebou.

Stejně tak, jako INTERVAL, je toto video hlavně o posilování s vlastní vahou, věřte tomu, že svaly další den ucítíte, a tak to má být!

Mé dojmy:

Vzhledem k tomu, že jsem program cvičila jen týden, nemůžu vám tady dávat foto s progresem nebo výsledky, ale o tom to přeci není. Jak píše sama stvořitelka programu, je hlavně k tomu, vás naučil cvičit s radostí a užívat si pohyb. To bezesporu splňuje. Moc se mi líbí, že se v něm vystřídá mnoho druhů cvičení, takže začátečníci toho vyzkoušejí více, a můžou se pak rozhodnout, k jakému stylu se v budoucnu přikloní.

Celkově bych řekla, že program je vhodný spíše pro začátečníky, pokročilé asi moc nepřekvapí nebo jim nedá zabrat úplně tolik, jak jsou zvyklí. Na druhou stranu se ale ani oni u něj nudit nebudou, a že by se nezapotili, to se  určitě říct nedá. 

Velmi se mi líbí příjemná atmosféra, která celý program prostupuje. Hudba, i když je na mě osobně málo akční, je příjemná, nerušivá. Andy je milá, usměvavá, cvičí se s ní opravdu příjemně a pohodově. Myslím, že právě tohle začátečníci velmi ocení a pomůže jim to u cvičení zůstat a nevzdat se.

Prostě je to ideální program pro po-Vánoční start a rozhýbání. Jak pro ty, kdo se přes Vánoce rozseděli a chtějí se dostat zpět do akce, tak pro ty, kteří si dali předsevzetí konečně začít.

Videa a informace o programu najdete na webu www.fitfabstrong.cz.

Tak co, kdo jde od pondělí do toho? 

A pokud chceš pro ty nejlepší výsledky ke cvičení přidat i správnou stravu, můžeš se do toho pustit naplno s pomocí mého komplexního hubnoucího programu BE FIT.


Kam dál?

Fitness náramky, chytré hodinky, sporttestery, krokoměry a podobné pomůcky jsou v současnosti velmi oblíbené. Používají je jak sportovci, tak i ti, kdo chtějí žít zdravě a shodit nějaké to kilo. Jsou ale vůbec k něčemu dobré, vyplatí se si fitness náramek koupit nebo je to jen drahý módní doplněk?

Hlavní, co je třeba mít na paměti je, že nejdůležitější věc pro vaše úspěšné hubnutí je mít správně nastavené stravování. Jíst zdravě, dostatečně a vše potřebné. Pokud budete cvičit sebevíc, ale jíst špatně, tak se vysněné postavy prostě nedočkáte.