Hubnoucí výzva 4: Chůze

03.10.2018

Konečně jste se dočkali, máme tu další výzvu. Tentokrát se netýká stravování, ale pohybu.

Bude se jednat o chůzi. Věděli jste, že tak obyčejná aktivita, jako je chůze, vám může dopomoci k hubnutí a lepšímu zdraví? Že se vám tomu nechce věřit? Podíváme se tedy na to, jaké benefity nám chůze přináší.

  • Spaluje tělesný tuk a snižuje hodnoty krevních tuků
  • Pomáhá k okysličení těla, takže zpomaluje tvorbu vrásek a celkově stárnutí (to holky prostě chceme!)
  • Pomáhá k lepší a krásnější postavě
  • Zlepšuje psychickou kondici a myšlení
  • Lepší spánek a soustředěnost

To zní docela dobře, ne?

Kde si ale najít čas na nějaké procházky. To samozřejmě u mnoha lidí není vůbec jednoduché, proto je dobré "kroky" nahnat i při běžných činnostech:

  • Nestoupejte na eskalátor, vyjděte a sejděte si schody
  • Pokud bydlíte ve vyšším patře, vykašlete se na výtah a začněte chodit pěšky
  • Máte školku/školu nedaleko od domu? Tak to tam určitě zvládnete i dojít.
  • Do obchodu pro pár rohlíků (celozrnných samozřejmě :D ) autem? Nene, zase pokud to není extra dálka, tak pěšky.
  • Stejně tak se vyplácí chodit pěšky do práce nebo alespoň vystoupit o pár zastávek dřív a zbytek dojít.
  • Plus kdykoli je pěkně, můžete vyrazit s rodinou či pejskem na pěknou procházku.

Pořád nevíte, jak zhubnout?

Pojďte na to s jídelníčkem na míru! Spousta kombinací, snadno dostupné potraviny a žádné předražené preparáty, jen zdravé a chutné jídlo :)


Už je vám asi jasné, co bude novým úkolem.

ZAČÍT CHODIT

Jak moc? No jak to jen půjde.

  • Nejezděte výtahem a po eskalátorech, choďte po schodech!
  • Vyberte si nějaké místo poblíž, kam jste byli zvyklí pravidelně jezdit, ale od teď tam budete vždy chodit (škola, školka, obchod, práce, ...).
  • Udělejte si čas na výlet či dlouhou procházku - alespoň 1x týdně.

+ Pokud máte chytrý telefon nebo hodinky, zkuste kroky počítat

Dále tedy ještě pár informací pro ty, kteří by chtěli zkusit počítání kroků, což doporučuji, je to fajn motivace.


Jak můžete počítat kroky?

  • Krokoměry v telefonu - jednoduše si do telefonu stáhnete aplikaci, která bude kroky počítat za vás. Není na tom nic složitého, nebojte. Jen pozor. U tohoto způsobu se vám samozřejmě nepočítají kroky, když nemáte telefon u sebe, takže je dost nepřesný. Ale i tak doporučuji vyzkoušet. Je i spousta aplikací, ve kterých se můžete "hecovat" s kamarády a známými, kolik jste nachodili.
  • Krokoměr do kapsy - taková krabička, která vám kroky počítá, koupíte už kolem stovky, ale pokud jste jako já, určitě ho budete zapomínat, takže doporučuji spíše bod 3.
  • Krokoměr na ruku - seženete zase už kolem stovky. Jsou samozřejmě jen jednoduché krokoměry (měří kroky a ukazují třeba čas) nebo složitější s více funkcemi a dražší. Jasně, že stačí ten obyč.
  • Fitness trackery, hodinky - dražší přístroje se spoustou funkcí (počítání snědených kalorií, pitného režimu, spálených kalorií, monitoring spánku...). Pokud potřebujete jen měřit kroky, pro vás naprosto zbytečné. Pokud byste o nich ale chtěli vědět víc, přikládám odkaz na článek, který jsem o nich napsala.

Doporučuji si alespoň chvíli počítání zkusit. Uvidíte, že budete překvapeni, jak málo nebo naopak hodně nachodíte. Znám holčinu, které jsem dělala jídelníček, a tvrdila mi, že není vůbec aktivní a ani se nehne. Vzhledem k tomu, že pracuje ve velké fabrice, doporučila jsem jí, ať si změří, kolik za den nachodí. Jaké bylo její překvapení, když zjistila, že je to cca 20tis. kroků jen za jednu směnu, což je s její výškou cca 14 km.

Kolik kroků nachodit je zase spíš na vás. Pokud nejste zvyklí vůbec nic dělat, chodíte minimálně, zkuste se dostat alespoň na 6.000 kroků za den. Pokud chcete opravdu něco změnit a jít na to pořádně, tak 10.000 kroků za den. Toto číslo nedokáži přesně říct, je to podle každého z vás, jak jste zvyklí chodit, jakou máte práci a tak dále. Kdybych slečně z předchozího příkladu doporučila chodit 10.000 kroků denně asi by se mi vysmála.

Tak a to je pro dnešek vše, novou výzvu máme a já už hned začínám pracovat na další - jídelní, abyste s jídelníčkem dlouho nezaháleli.


Nejnovější články:

 

Jíte zdravě, zmenšili jste porce, jíte z malého talířku a k večeři už jen zeleninu, ale nic se neděje. Ještě tedy pro jistotu přestanete jíst pečivo a koupíte nějaké tabletky, které spalují tuk. Pořád nic. Zkoušíte zadávat do kalorických tabulek, hlídáte vše co sníte, přidáte na cvičení a váha najednou ještě vyleze nahoru. Už máte pocit, že...

Všichni určitě víte, že je zelenina velmi zdravá, a je doporučováno ji jíst každý den díky vysokému obsahu vitamínů, v ní obsažených. Jak nám ale může pomoci s hubnutím, je pro něj opravdu tak důležitá, jak mnozí tvrdí? A jak je to s ovocem, pomáhá i ono hubnout nebo je to jen mýtus?

V tomto článku se dozvíte, jak si sestavit jídelníček s pomocí IIFYM metody. Je to způsob stravování, ve kterým se řídíte svým doporučeným příjmem makroživin, podle toho volíte vhodné potraviny a pěkně hubnete. Nejedná se o žádnou dietu nebo omezování. Řídíte se zde svým správným kalorickým příjmem a díky tomu víte přesně, kolik čeho denně sníst,...