Zuzka Light – ZCUT Power Strength Series: informace o programu

16.09.2017

Zuzka Light

Zuzana Light je původem Češka, která se časem dopracovala ve velmi známou fitness trenérku, modelku, úspěšnou podnikatelku a spisovatelku. 

V současné době žije v Kalifornii. Proslavila se hlavně díky cvičebním videům na youtube a programům na DVD. Celosvětově mají její videa více než půl miliardy shlédnutí.

Její workouty jsou krátké, intenzivní a troufla bych si říct, že i náročné.  

Co je potřeba:

činky dle vaší úvahy, já si pořídila 3 kg, voda, ručník, na některé cviky židle.

Informace o programu:

Program je koncipován na tři měsíce, takže je složen ze třech DVD, na kterých najdete 12 workoutů, video na zahřátí a stretching plus jedno bonusové video. Na každý měsíc je kalendář, který vám určí, jaký den které video zapnout. Program doplňují tutorial videa, ve kterých se pomalu za Zuzčiny asistence naučíte správně provádět cviky, se kterými se v jednotlivých videích setkáte. To zní vcelku jednoduše, ne?

Informace o workoutech:

Videa mají délku cca 12-15 minut. Teď určitě někdo zajásal, a někdo naopak zapochyboval. Není to málo? Ne, není. Videa jsou poskládány formou HIIT - high intensity interval training, což v překladu znamená, že cvičíte opravdu na maximum. Žádné hlídání tepové frekvence a flákání, prostě se snažíte ze sebe dostat maximum, takže v tomto případě vám i těch 15 minut možná přijde moc. Hlavním plusem HIIT je to, že nespalujete pouze při cvičení, ale i několik hodin po něm. To je samozřejmě skvělé, a vyplatí se tedy cvičení nešidit.

V programu najdete několik typů workoutů:

AMRAP (as many reps as possible)

Cílem tohoto tréninku je zvládnout co nejvíce opakování cviků v předem stanoveném časovém intervalu. Jednoduše makáte, co to jde, až čas vyprší, máte hotovo. Je jedno, jestli skončíte v půlce nějakého cviku nebo série, prostě vypršel čas, můžete si oddychnout.

Time Challenge

V tomto workoutu zkuste odcvičit všechny cviky v tom nejrychlejším tempu, kterého jste schopní v rámci toho, abyste je nešidili a prováděli je správně.

Tabata

S tabatou už se určitě hodně z vás setkalo, je to vlastně klasický HIIT trénink. Je určen čas, ve kterém jedete opravdu na maximum a pak následuje krátká pauza. A takto pokračujeme, dokud nepadneme nebo video neskončí.

Pokud vše půjde podle plánu, program začínám v pondělí, takže více informací o něm spolu s mými dojmy, výsledky a podrobnějšími popisy videí tu najdete během několika týdnů.

DVD s programem si můžete zakoupit, případně videa najdete i na youtube.

Tak kdo jde do toho se mnou? Nebo kdo už program cvičil, jak vás to bavilo a jaké byly výsledky?  

Kalendáře:


Kam dál?

Fitness náramky, chytré hodinky, sporttestery, krokoměry a podobné pomůcky jsou v současnosti velmi oblíbené. Používají je jak sportovci, tak i ti, kdo chtějí žít zdravě a shodit nějaké to kilo. Jsou ale vůbec k něčemu dobré, vyplatí se si fitness náramek koupit nebo je to jen drahý módní doplněk?

Hlavní, co je třeba mít na paměti je, že nejdůležitější věc pro vaše úspěšné hubnutí je mít správně nastavené stravování. Jíst zdravě, dostatečně a vše potřebné. Pokud budete cvičit sebevíc, ale jíst špatně, tak se vysněné postavy prostě nedočkáte.