Kalorické tabulky: Jak je nastavit a zadat správné hodnoty.

Velice často čtu v různých skupinách a na fórech o hubnutí dotazy ohledně zadávání do programu kalorické tabulky. Musím říct, že co jsem tak vypozorovala, většina lidí má nejen špatně vypočítané hodnoty, ale také moc neví, jak hodnoty správně zadat. A proto si dnes můžete přečíst článek právě na toto téma.

Tabulky najdete buď online na odkazu www.kaloricketabulky.cz nebo si je můžete stáhnout jako aplikaci do svého chytrého telefonu.


Tvorba účtu a zadání vstupních hodnot

Pro vytvoření účtu vám stačí platný e-mail a heslo dle vašeho přání. Plus vyplníte svou výšku, váhu a rok narození. Dále v záložce "můj profil" vyplníte další údaje. Na jejich základě vám program vypočte, kolik byste toho měli za den sníst.

Tady je ale první kámen úrazu. Bohužel, kalorické tabulky tyto hodnoty nepočítají zrovna přesně. Proto vám doporučuji, hodnoty si spočítat sami, nebo případně použít nějakou kalkulačku. Jak si je spočítáte, to najdete v jednom z mých minulých článků - Jak si spočítat makra.

Pak už stačí jen jít do složky "Můj profil" a tady vše nastavit:

Vlastní denní cíl příjmu - to je váš denní příjem pro hubnutí

Vlastní bazální metabolismus - BMR, "bazál"

Vlastní DDD - zde zadáte hodnoty makroživin v gramech

U zadávání si hlídejte jednotky (KJ nebo Kcal), toto je také vcelku častá chyba!


Vypnutí denních aktivit a aktivity trávení

Další bod, na který byste si měli dát pozor je to, že vám kalorické tabulky započítávají aktivitu trávení a vaše aktivity během dne. Proč je to chyba? Za prvé tabulky tyto hodnoty zase počítají dost nešťastně, za druhé svou aktivitu už máte zohledněnou v hodnotách, které jste si správně v minulém bodu zadali. Když byste tedy nechali tyto funkce zapnuté, měli byste vše započítané dvakrát. Takže už nebudete žádnou aktivitu zadávat, a je nutné ji vypnout v nastavení.

Takže zase ve složce "Můj profil":

Započítat trávení: NE

Přizpůsobení DDD: NE


JÍDELNÍČEK NA MÍRU

- z běžných potravin, které už máte doma

- bez nutnosti všechno složitě vážit

- s velkým výběrem kombinací jídel

- vařte stejně pro celou rodinu podle oblíbených receptů

- zhubněte jednoduše a trvale bez jojo efektu :)


Zadávání do jídelníčku

Teď už stačí jen překliknout do záložky "Jídelníček", kde by se vám vaše hodnoty měly správně ukázat.

Hodnoty makroživin i váš celkový denní příjem je v kolečku, které je teď pravděpodobně šedé, a je jen na vás tento příjem a hodnoty naplnit tak, aby všechna kolečka zezelenala :)

Jak na to?

Samozřejmě ideálně pomocí zdravých potravin. Pokud si s výběrem vhodných potravin nevíte rady, doporučuji se podívat na mé články o výživě pro zdárné hubnutí, projít si nákupní seznam nebo se seznámit se zásadami zdravého stravování pro hubnutí.


Na konec vás upozorním na další častou chybu, tentokrát v samotném zadávání potravin do jídelníčku.

VŠECHNY SUROVINY ZADÁVEJTE V SYROVÉM STAVU!

Proč? Určitě jste vypozorovali, že vařením většina potravin změní svou hmotnost, například těstovin nebo rýže máte po uvaření dvakrát tolik. Takže, pokud vše chcete mít zadáno co nejpřesněji, nejjednodušší je vážit vše před tepelnou úpravou.


ZÍSKEJTE EBOOK MAKRA A KALORICKÉ TABULKY ZDARMA!

Veškeré informace na jednom místě.


A to je pro dnešek vše. Doufám, že po přečtení článku už máte jasno, jak se na zadávání do kalorických tabulek vrhnout a jak si vše správně nastavit.

Pokud potřebujete s jídelníčkem poradit a nechcete se do toho poustět sami, samozřejmě mi můžete napsat přes e-mail nebo Facebook, ráda vám pomůžu.

Spoustě z vás určitě leží v hlavě otázka, jak sakra konečně zatočit s těmi faldy na břiše. Někdo na to jde tak, že denně dělá tisíce sklapovaček, další vyřadí z jídelníčku přílohy a pečivo, ti odvážnější si rovnou nařídí hladovku a mnoho z vás jen smutně na internetu hledá jednodílné plavky, které tu tragédii schovají. Asi je vám jasné, že...

Většina z nás má na těle určitá místa, která nejsou podle jejich představ. Tvar naší postavy, a to, kam se nám nejraději ukládá nějaký ten tuk navíc, je z velké části dáno geneticky. Genetiku sice upravit nedokážeme, ale zcela jistě dokážeme změnit náš jídelníček a cvičební plán tak, aby se z našich problémových partií naopak staly partie, které...

Přerušovaný půst je v současné době populární záležitostí. Drží ho spousta blogerek, sportovců i celebrit. Možná si říkáte, že je to zase další módní hloupost, která je úplně k ničemu. Tentokrát to tak ale úplně není pravda. Podívejme se tedy na to, pro koho může být tento způsob stravování prospěšný, a jak vám pomůže zhubnout.