Kalorické tabulky: Jak je nastavit a zadat správné hodnoty.

09.09.2019

Velice často čtu v různých skupinách a na fórech o hubnutí dotazy ohledně zadávání do programu kalorické tabulky. Musím říct, že co jsem tak vypozorovala, většina lidí má nejen špatně vypočítané hodnoty, ale také moc neví, jak hodnoty správně zadat. A proto si dnes můžete přečíst článek právě na toto téma.

Tabulky najdete buď online na odkazu www.kaloricketabulky.cz nebo si je můžete stáhnout jako aplikaci do svého chytrého telefonu.


Tvorba účtu a zadání vstupních hodnot

Pro vytvoření účtu vám stačí platný e-mail a heslo dle vašeho přání. Plus vyplníte svou výšku, váhu a rok narození. Dále v záložce "můj profil" vyplníte další údaje. Na jejich základě vám program vypočte, kolik byste toho měli za den sníst.

Výpočet můžete nechat na kalorických tabulkách, ale pokud chcete celému hubnutí a zdravému stravování trochu porozumět a nastavit si to opravdu "na míru" doporučuji, hodnoty si spočítat sami, případně použít pokročilou kalkulačku, kde si upřesníte jak aktivitu, tak například poměry makroživin podle toho, jak vám to vyhovuje. Jak si je spočítáte, to najdete v jednom z mých minulých článků - Jak si spočítat makra.

Pak už stačí jen jít do složky "Můj profil" a tady vše nastavit:

Vlastní denní cíl příjmu - to je váš denní příjem pro hubnutí

Vlastní bazální metabolismus - BMR, "bazál"

Vlastní DDD - zde zadáte hodnoty makroživin v gramech

U zadávání si hlídejte jednotky (KJ nebo Kcal), toto je také vcelku častá chyba!


Vypnutí denních aktivit a aktivity trávení

Další bod, na který byste si měli dát pozor je to, že vám kalorické tabulky započítávají vaše aktivity během dne. Proč je to chyba? Za prvé tabulky tyto hodnoty počítají dost nešťastně pokud je vybíráte z jejich seznamu, za druhé svou aktivitu už máte zohledněnou v hodnotách, které jste si správně v minulém bodu zadali. Když byste tedy nechali tuto funkci zapnutou, měli byste vše započítané dvakrát. Takže už nebudete žádnou aktivitu zadávat, a pokud máte ve výpočtu zahrnuté i trávení, je nutné i to vypnout v nastavení.

Takže zase ve složce "Můj profil":

Započítat trávení: NE

Přizpůsobení DDD: NE


JÍDELNÍČEK NA MÍRU

- z běžných potravin, které už máte doma

- bez nutnosti všechno složitě vážit

- s velkým výběrem kombinací jídel

- vařte stejně pro celou rodinu podle oblíbených receptů

- zhubněte jednoduše a trvale bez jojo efektu :)


Zadávání do jídelníčku

Teď už stačí jen překliknout do záložky "Jídelníček", kde by se vám vaše hodnoty měly správně ukázat.

Hodnoty makroživin i váš celkový denní příjem je v kolečku, které je teď pravděpodobně šedé, a je jen na vás tento příjem a hodnoty naplnit tak, aby všechna kolečka zezelenala :)

Jak na to?

Samozřejmě ideálně pomocí zdravých potravin. Pokud si s výběrem vhodných potravin nevíte rady, doporučuji se podívat na mé články o výživě pro zdárné hubnutí, projít si nákupní seznam nebo se seznámit se zásadami zdravého stravování pro hubnutí.


Na konec vás upozorním na další častou chybu, tentokrát v samotném zadávání potravin do jídelníčku.

VŠECHNY SUROVINY ZADÁVEJTE V SYROVÉM STAVU A ZADÁVEJTE, CO REÁLNĚ SNÍTE!

Proč? Určitě jste vypozorovali, že vařením většina potravin změní svou hmotnost, například těstovin nebo rýže máte po uvaření dvakrát tolik. Takže, pokud vše chcete mít zadáno co nejpřesněji, nejjednodušší je vážit vše před tepelnou úpravou. Co se týče receptů, každý vaříme jinak. Pokud tedy vyberete ze seznamu tabulek "kuře na paprice", pravděpodobně se to nebude shodovat s kuřetem na paprice, které jste uvařili vy :)


ZÍSKEJTE EBOOK MAKRA A KALORICKÉ TABULKY ZDARMA!

Veškeré informace na jednom místě.


A to je pro dnešek vše. Doufám, že po přečtení článku už máte jasno, jak se na zadávání do kalorických tabulek vrhnout a jak si vše správně nastavit.

Pokud potřebujete s jídelníčkem poradit a nechcete se do toho poustět sami, samozřejmě mi můžete napsat přes e-mail nebo Facebook, ráda vám pomůžu.

Bohužel, nikomu z nás nebude navždy dvacet. Léta přibývají a s nimi může váha jít nahoru. Často se tak u žen děje po překlenutí padesáti let věku, kdy se metabolismus začne zpomalovat a tuky se urputněji ukládat. Podíváme se tedy na to, čím je to vše způsobené a jak váhu dostat zase pod kontrolu.

Dnes se podíváme na problematiku "počítání kalorií". Pokud nevíte, o čem je řeč, tak se to právě teď dozvíte. Jestli víte, jen se vám do toho prostě nechce a přijde vám to zbytečné, tak zjistíte, proč to alespoň vyzkoušet a jaké výsledky vám to může přinést.

Čím mám sladit, když chci omezit cukr ve svém jídelníčku a celkově jíst zdravěji? To je častá otázka těch, kteří se snaží zhubnout nějaké to kilo, které mají navíc a přitom si nechtějí odpustit sladké dobroty jako jsou kaše, palačinky, bábovky, zmrzliny a dortíky. Takže se dnes mrkneme na jedno z mých oblíbených sladidel a řekneme si jaké má...