10 zaručených a jednoduchých tipů, jak začít hubnout.

01.04.2018

Chcete se pustit do hubnutí, ale vůbec nevíte, jak začít? Tak se pojďme podívat na několik jednoduchých, ale zaručených rad, které odstartují vaše hubnutí a cestu za vysněnou postavou.

1. Dodržujte pitný režim

Začněte si hlídat, kolik toho za den vypijete. Uvádí se, že byste měli vypít cca 35-40 ml vody na kilo své váhy. Opravdu se snažte pít vodu, kterou si můžete ochutit dle libosti. Například citronem, okurkou, různými druhy ovoce nebo existují i různá sladidla jako například Flavdrops a podobné.

Jestli nejste zvyklí pít, musíte se to naučit. Jak na to? Například jsou různé zábavné aplikace do mobilního telefonu, které vám s tím pomohou. Dále může pomoci, mít pořád připravenou sklenici s vodou na očích, případně si pořídit nějakou novou pěknou lahev, kterou budete všude brát s sebou, abyste nezapomínali.

Když začnete více pít, tak vám to kromě zdravotních benefitů přinese to, že omezíte své zavodnění, může vám splasknout bříško, zmenšit se oteklé nohy a celkově se budete cítit lépe.

2. Omezte sladké

Zkuste postupně omezit příjem sladkostí a sladkých limonád. Místo klasického cukru si domů kupte nějaké z vhodných sladidel, jako je například xylitol (březový cukr), stevie, erythritol nebo čekankový sirup (zde je sladící složkou vláknina, takže ne, není to jen další z tak módních sirupů, které se tváří zdravě, ale bohužel zdravé nejsou). Tím jsme u toho, že hodně lidí sladí místo klasickým cukrem, tím třtinovým, medem nebo výše zmíněnými sirupy (agávový, datlový, ...), těmito sladidly si bohužel nepomůžete. Vše je to prostě cukr. Ano, med má oproti "obyčejnému" cukru více vitamínů, ale stále je to cukr.

Co vám omezení cukru přinese je asi zřejmé, vaše váha vám jiste poděkuje, a zdraví také.


Výživové poradenství ke zdravému a úspěšnému hubnutí. Potřebujete pomoci se shazováním přebytečných kil? Ráda vám poradím a pomohu!


3. Jezte více zeleniny

Že je zelenina zdravá určitě všichni víte, ale jejím dalším plus je vysoký obsah vlákniny, která navozuje větší pocit sytosti a čistí nám střeva. Začněte třeba tím, že si ke dvoum jídlům denně přidáte porci zeleniny, není na tom žádná věda, a vašemu hubnutí to určitě pomůže.

4. Vyspěte se

Věděli jste, že nedostatek spánku vám může vaši hubnoucí snahu pěkně zkomplikovat? Stejně tak vám ale může s hubnutím pomoci. Že není čas se vyspat? Prostě si ho udělejte. Vím, že to není jednoduché, ale dobrý spánek je nejen velice důležitý pro vaše hubnutí, ale hlavně klíčový pro vaše zdraví a psychickou kondici. Nepodceňujte důležitost spánku, uvidíte, že se vám to vrátí nejen v tom, že hubnutí půjde snáze, ale hlavně ve vašem zdraví, psychice a výkonnosti.

5. Omezte solení

Nejen, že hodně solit není zdravé, ale sůl také podporuje přebytečné ukládání vody v organismu. Sůl nepřijímáte jen ve chvíli, kdy si něco osolíte, je skrytá ve velkém množství potravin. Nejen v polotovarech, salámech, mazacích sýrech, ale třeba také v pečivu. Pokud solení omezíte, a spolu s tím začnete více pít, vaše tělo se zbaví přebytečné vody, což minimálně pohledově a na váze způsobí to, že budete lehčí a útlejší.

6. Vyměňte bílé pečivo za celozrnné

I když mnozí tvrdí opak, při hubnutí se nemusíte pečiva vzdát. Ale je důležité dobře vybírat. V obchodech se zaměřte na výběr pečiva celozrnného, žitného, naopak vypusťte to pšeničné a bílé rohlíky. Stejně tak si vybírejte mouky zdravé (špaldová, rýžová, kokosová, ...), místo klasických bílých pšeničných.

Jak vám to pomůže s hubnutím? Ve zdravějším pečivu je více vlákniny, která, jak už jsme si psali, je pro hubnutí velmi důležitá.


Přidej se k nám na Facebooku :)


7. Zvyšte příjem zdravých tuků

Teď možná nevíte, co si o tom myslet. Při hubnutí se tuky přeci moc nenosí, ne? Tuky jsou ale pro tělo velice důležité. Problém s nimi je ten, že jich většina lidí jí až moc a vybírá si tuky nezdravé. Kde tedy najdete ty správné tuky? V oříšcích, semínkách, avokádu, mezi oleji volte do studené kuchyně olivový, na smažení řepkový či olivový z pokrutin (ale ani s těmi to moc nepřehánějte).

Pokud omezíte tuky, obsažené v klobásách, salámech a podobně, a spolu s tím nadměrné používání tuků na smažení, můžete se těšit nejen na zdravější tělo a krásnější pleť, ale zase také na to, že hubnutí půjde o něco lépe.

8. Jezte pravidelně

Hodně lidí jí velice nepravidelně, přes den na jídlo zapomínají a pak večer vše dohání tím, že u televize spořádají pár sáčků brambůrek, které zají nějakou tou sušenkou. Pokud se tomuto chcete vyhnout, nastolte si nějaký režim, kdy budete jíst. Je jedno, jestli to bude po třech hodinách nebo jenom tři jídla denně. Musí to být ale pravidelné, aby si tělo zvyklo na stálý přísun živin a nehladovělo.

Svému hubnutí tímto pomůžete zcela jasně. Za prvé nebudete mít večer chuť vyjíst celou lednici, a za druhé tělo dostane vše, co je třeba a nebude si syslit tukové zásoby, takže pomalu začnou mizet.

9. Kam to jde, jděte pěšky

Všichni víme, že pohyb při hubnutí pomáhá. Ale většina z nás si pořád říká, že na velké cvičení nemá čas. Nejde o to, jít hned do posilovny nebo uběhnout půl maraton. Stačí pohyb zařadit do běžné činnosti. Pokud to jen trochu jde, choďte pěšky. Ať už do práce, za kamarádkou, pro děti do školy. Nejezděte výtahem nebo po eskalátorech, vyšlápněte si schody. Pokud chcete trochu motivace, stáhněte si do telefonu aplikaci krokoměr, která vám bude kroky za den počítat. Uvidíte, že až se vám tam kroky začnou načítat, začne vás to bavit a přinutí se snažit ještě o něco víc.

Proč pohyb pro hubnutí pomáhá je zřejmé, a žádný pohyb není špatný nebo není málo. I pár kroků na víc vaší snaze hodně pomůže.

10. Zasportujte si

I když výše zmíněná chůze je skvělá, tak určitě není na škodu si najít i nějakého "akčního" koníčka. V okolí jistě najdete nějakou kamarádku nebo známého, co chodí běhat, na kolo, na brusle, hrát squash, tancovat břišní tance nebo cokoli jiného. Zkuste to také. Tím, že v tom nebudete sami, je větší šance, že vás to chytne a začne bavit. Je zbytečné chodit na cvičení, které vás nebaví. Možností je spousta, najděte to nejlepší pro sebe.

Nepřemýšlejte u výběru nad tím, u čeho se vám bude nejlépe hubnout. Vycházejte z toho, co vás baví, vyčistíte si u toho hlavu a naberete nové síly.

A poslední rada na konec. Nezařazujte moc změn najednou. Začněte jednou, dvěmi, a až si na ně zvyknete, přidávejte další zdravé návyky. Je tak větší pravděpodobnost, že hubnutí, jako už tolikrát, nevzdáte proto, že vás to prostě přestane bavit a bude na vás toho prostě moc.

Přeji Vám hodně zdaru a úspěšné hubnutí. Pokud byste měli nějaké dotazy nebo chtěli s hubnutím pomoci, můžete mě kontaktovat.

Kam dál?

Většina lidí se děsí toho, že pokud začnou jíst zdravěji a pustí se do hubnutí, budou si muset odepírat všechny sladké dobroty. Dortík ke kávě? Ani náhodou. Káva? Jen černá, bez cukru a mléka. Vánoční cukroví, sušenky, zmrzlina, bábovka, ... opravdu to vše musí pryč? Samozřejmě, že ne. Sladké dobroty si můžete dopřávat i dále, osladit si kávu a...

Tentokrát pro vás mám tak trochu jinou výzvu. Už po druhé se podíváme na pohybovou aktivitu. O tom, že je prospěšné hodně chodit už víte, ale určitě neuškodí ještě nějaké cvičení přidat. Které si ale vybrat?

V poslední době mi přišlo mnoho proseb o motivační článek. Pár už jich tu máme, ale motivace není nikdy dost, takže mám dnes pro vás pár triků, jak si motivaci co nejdéle udržet, a co dělat, když vás opouští.