Cvičíme se Shaunem T. - Insanity Max 30

27.06.2017

Cvičení se Shaunem T. - Insanity Max30
Cvičení se Shaunem T. - Insanity Max30

Na úvod:

Shaun T.
Shaun T.

Dnes bych vám ráda sepsala své dojmy se cvičebním programem Insanity Max 30 od amerického fitness trenéra Shauna Thompsona. Minule jsem vám již představila jeho program Focus T25, který je vhodný spíše pro začátečníky a mírně pokročilé. Max 30 doporučím těm, kteří jsou už na pohyb zvyklí, cvičí pravidelně nebo již jeho prvním programem Focus T25 prošli a chtějí se posunout zase o level výš.

Insanity Max 30 má dvě fáze - dva měsíce. Pokud se do něj rozhodnete pustit, nepotřebujete k tomu kromě odhodlání, ručníku(ů), pití a případně karimatky nic zvláštního. Veškeré cvičení probíhá "jen" s váhou vlastního těla.


Pro každý měsíc je sepsán kalendář, ve kterém najdete pět workoutů, z nichž každý vám zabere jen 30 minut, pondělí až pátek. Na sobotu je volitelné video Pulse nebo můžete celý víkend odpočívat. Jak už je u Shauna zvykem, na každém videu najdete i "neskákací" jednodušší verzi.

Idea programu je, že si každé video odcvičíte opravdu poctivě, pauzu si uděláte, jak budete potřebovat (nebojte, jsou tam ale i plánované pauzy na pití).

Jak už název napovídá, pokaždé si zapíšete svůj "max out", což je čas, kdy se poprvé zastavíte a odpočinete si. Při příštím cvičení se pak pokusíte toto skóre alespoň trochu vylepšit.


1. Měsíc

Cvičení se Shaunem T. - Insanity Max30 - Month 1
Cvičení se Shaunem T. - Insanity Max30 - Month 1

Videa:

  • Cardio Challenge - kdo zná Shauna, tento workout ho nepřekvapí, klasicky se zadýcháte, pořádně zapotíte a váš tep vylétne na maximum. Cvičí se vždy pět minut, pohyby se rychle střídají a pak
    následuje pauza na pití.
  • Tabata Power - workout na principu tabaty. Dvacet sekund se snažíte jet opravdu na plno, pak máte deset sekund na vydýchání. Zabrat dostanou vaše ruce, nohy i břicho. Za mě hodnotím tento styl cvičení opravdu kladně. Moc mě to bavilo.
  • Sweat Intervals - zde se opravdu zapotíte. Chvíli skáčete, pak zase posilujete. Vždy vás čekají tři série cviků a pak zasloužená pauza na pití, kterého vám doporučuji si připravit opravdu dostatek, stejně jako ručníků.
  • Tabata Strength - trénink zaměřený hlavně na ruce, ale ani spodní část těla nebude zahálet. Jako u první tabaty je systém 20 sekund maximální snahy, 10 sekund odpočinku.
  • Friday Fight Round 1 - toto video je opravdový boj. Nejen, že na pauzu na pití si opravdu dlouho počkáte, ale každý cvik trvá celou minutu a žádný oddych nebo odpočinek se nekoná.

!PŘIDEJ KE CVIČENÍ I SPRÁVNOU STRAVU PRO TY NEJLEPŠÍ VÝSLEDKY!

HUBNOUCÍ JÍDELNÍČEK NA MÍRU Z BĚŽNÝCH SUROVIN


2. Měsíc

Cvičení se Shaunem T. - Insanity Max30 - Month 2
Cvičení se Shaunem T. - Insanity Max30 - Month 2

Videa:

  • Max Out Cardio - pokud vám cardio workout prvního měsíce přišel neuvěřitelně rychlý, tak toto video snad raději ani nepouštějte. Zase si zaskáčete, cviky jsou však o něco složitější plus se přidávají "power moves", samozřejmě právě ve chvíli, kdy už máte v hlavě vidinu pauzy na pití.
  • Max Out Power - další cvičení formou tabaty, ale abyste to neměli tak jednoduché, tentokrát jedete na maximum 45 sekund a pak si 15 sekund užíváte zasloužený oddech. Zabrat dostanou zase ruce,
    břicho i nohy. Je to opravdu náročné, chvílemi jsem si říkala, jestli nejsem na vojně.
  • Max Out Sweat - název nelže, zde se zapotíte opravdu maximálně. Prakticky celé cvičení
    proskáčete. Ale jak Shaun říká, čím více vydržíte, tím více kalorií spálíte, a to už je přeci motivace.
  • Max Out Strength - toto video je zaměřené hlavně na horní část těla. Jako u předchozího max power, i zde jsou intervaly 45 sekund - 15 sekund. Doporučuji si připravit karimatku, protože se vám ruce zapotí tak, že pokud nemáte koberec, tak je nemožné se na nich udržet.
  • Friday Fight Round 2 - každý, kdo už si vyzkoušel Fight 1 zákonitě musí přemýšlet, co se může dít ve Fightu 2. No nezklamu vás, opravdu to nejlepší na konec. Sám Shaun o něm říká, že je to nejtěžší workout, který kdy vytvořil. Myslím si, že nelže. Každý cvik se provádí minutu, pauza na pití prakticky neexistuje a i Shaun vypadá, že má na kahánku.

KOMPLEXNÍ HUBNOUCÍ PROGRAM PRO KAŽDÉHO

LÉTO SE BLÍŽÍ, JE ČAS ZAPRACOVAT NA KRÁSNÉ POSTAVĚ DO PLAVEK :)


Doplňující program Ab Maximizer


Pokud vám to celé přijde tak nějak jednoduché, máte možnost si k tomuto programu přidat i posilování na břicho "Ab Maximizer". Obsahuje tři videa:

Ab Attack - deset minut posilování, střídají se cviky na zádech a v planku, vždy po minutě.

360 ABS - trvá patnáct minut, cviky se zase střídají po minutě, mohu jen doporučit.

Max out ABS - další 15ti minutové video, kde se střídají cviky na zemi s poskakováním.

Celkově tento program hodnotím velice kladně. Je sice náročný, ale zábavný. Shaun vás dokáže skvěle motivovat. Hudba je akční, ke cvičení se skvěle hodí. Znovu ale zopakuji doporučení, že by se do něj neměli pouštět úplní začátečníci nebo lidé s problémy s tlakem a tak podobně.

Na závěr přidávám pro inspiraci mé výsledky po absolvování Insanity Max 30.

Mou úspěšnost už můžete posoudit sami.  


Kam dál?

Fitness náramky, chytré hodinky, sporttestery, krokoměry a podobné pomůcky jsou v současnosti velmi oblíbené. Používají je jak sportovci, tak i ti, kdo chtějí žít zdravě a shodit nějaké to kilo. Jsou ale vůbec k něčemu dobré, vyplatí se si fitness náramek koupit nebo je to jen drahý módní doplněk?

Hlavní, co je třeba mít na paměti je, že nejdůležitější věc pro vaše úspěšné hubnutí je mít správně nastavené stravování. Jíst zdravě, dostatečně a vše potřebné. Pokud budete cvičit sebevíc, ale jíst špatně, tak se vysněné postavy prostě nedočkáte.