Hubnoucí výzva 7: Cvičení

02.11.2018

Tentokrát pro vás mám tak trochu jinou výzvu. Už po druhé se podíváme na pohybovou aktivitu. O tom, že je prospěšné hodně chodit už víte, ale určitě neuškodí ještě nějaké cvičení přidat. Které si ale vybrat?

Cvičení doma

Pro mnoho lidí, kteří hodně pracují a mají málo času může být cvičení doma tou nejlepší možností. Bohužel, hodně z nich se na to vrhne nesprávným způsobem, a to tak, že si domů koupí nějakou mašinku, která má posilovat břicho nebo se na ní má denně jezdit. Většinou to ale dopadne tak, že se z takového stroje vyklube jen věšák na prádlo a stojí někde v koutě. Takže první, co je třeba si promyslet je to, co by vás vlastně bavilo a podle toho vybírat. Na youtube najdete spoustu druhů cvičení, od posilování, tanečních workoutů až třeba po jogu a celé fitness programy. Až budete mít chvíli, zasedněte k počítači a omrkněte, co by se vám mohlo líbit, určitě si vyberete. Pro inspiraci vám níže dám pár tipů, co baví a bavilo mě, co jsem vyzkoušela, a co můžu doporučit.


Posilování a cvičení s vlastní vahou

Toto cvičení je na organizaci absolutně nenáročné. Nepotřebujete k němu vlastně nic víc než odhodlání a čas. Na druhou stranu je pro vaše tělo i hubnutí velmi prospěšné. Jde o kombinace jednoduchých cviků, které dají zabrat všem svalům vašeho těla a to bez jakýchkoli pomůcek. Pro inspiraci doporučuji se podívat na youtube kanál fitness blender.


Cvičení formou HIIT

Velkou výhodou tohoto typu tréninku je to, že za minimální dobu spálíte maximum kalorií a pořádně se zapotíte. Plus budete spalovat ještě několik hodin-dnů po cvičení. Což se samozřejmě vyplatí. Zase stačí jen zadat HIIT a vyběhne vám velká spousta tréninků, stačí si jen vybrat podle toho, který trenér nebo kombinace se vám zalíbí. Více o HIIT cvičení najdete v tomto článku.


Cvičení s přidanou vahou

Pokud jste již pokročilí a chcete zkusit vyšší obtížnost, můžete si ke cvičení přidat různé pomůcky, které nezaberou moc místa a nestojí moc peněz. Určitě doporučuji pořídit odporovou gumu, díky které i klasické cviky získají na intenzitě (pořídíte ve sportovních obchodech kolem 100 kč), případně pak činky. Jejich váhu musíte vyzkoušet sami, podle svého zdraví a kondice. Další super pomůckou je kettlebell, s ním je cvičení větší zábava a zase se v tréninku dostanete o něco dál.


Fitness programy

Na internetu najdete spoustu cvičebních programů, některé jsou na týden - na měsíc, další třeba na čtvrt roku. Jejich výhodou je, že k nim je tabulka, kde je psáno a dáno kdy a co cvičit. Takže pokud to se cvičením myslíte vážně, máte předem daný harmonogram, kterého se můžete držet a to vás požene kupředu. Přidávám povídání o programech, které jsem si vyzkoušela já, najdete v něm i mé výsledky a hodnocení. Mé nejoblíbenější jsou programy od Shauna T. a Zuzky Light (tu ale doporučuji spíše pokročilejším cvičencům).

Jak už bylo na začátku zmíněno, možností cvičení na doma je opravdu mnoho. Vypisovat tu všechny by vydalo na několik dní. Proto vybírejte hlavně podle sebe. Každý pohyb se počítá a pomůže vám nejen k úspěšnější redukci váhy, ale také k větší psychické pohodě a krásně tvarované postavě. A po té přeci všichni toužíme.



Kam vyrazit na cvičení?

Skupinová cvičení

Pokud si najdete čas někam na cvičení vyrazit, je vždy dobré, najít si k tomu i parťáka. Poptejte se v okolí, kdo kam chodí cvičit a zkuste s přáteli zajít na jednu hodinu, ať vidíte, o co se jedná a zda by se vám něco takového vůbec líbilo. Zjistěte, jaká cvičení jsou ve vašem městě k dispozici a vyzkoušejte jich co nejvíce, než najdete to pravé právě pro vás. Zase je vcelku jedno, zda si vyberete nějaký bojový sport, tancování, zumbu nebo spinning. Hlavní je, že se naučíte pravidelně hýbat, což je přesně to, o co nám jde. Nehledejte cvičení podle toho, u kterého se podle článků a recenzí nejlépe hubne. Tak totiž hrozí to, že si koupíte permanentku někam, kam vlastně chodit vůbec nechcete. Zajdete tam párkrát a brzy vás to přestane bavit.


Fitness/posilovny

Mnoho žen si myslí, že posilovny nejsou pro ně. Žijí v představě, že pokud začnou zvedat závaží, budou brzy vypadat jako nějaký "vymakanec" a ženskost zmizí. Tak to ale vůbec není. Nabírání svalové hmoty u žen není zas tak jednoduché. Pravdou je, že naopak zvedání závaží pomáhá nejen k lepší kondici, zpevněné postavě a krásnému zadečku, ale také je vysoce prospěšné i pro vaše hubnutí. Často se setkávám s tím, že si ženy stěžují, že začaly chodit do posilovny, ale místo hubnutí vypadají naopak větší. To ale opravdu není tím, že by jim tak rychle naskočily svaly, jako má Hulk. Je to jednoduše díky tomu, že tělo při vyšší zátěži napumpuje do svalů vodu, proto se můžou zdát objemnější, to ale brzy zmizí. Plus se to stává těm, kteří sice poctivě makají, ale špatně jedí. Dochází tedy k tomu, že svaly se hezky formují, zpevňují, ale pod nimi stále zůstává vrstva tuku, díky které člověk pak vypadá silnější. Takže pokud máte chuť, elán, a ideálně i nějakého parťáka, který vás do tajů posilování zasvětí, směle do toho. Dočkáte se krásné postavy a skvělých výsledků.

Jaký je tedy úkol?


NAJDĚTE SI CVIČENÍ, KTERÉ VÁS BUDE BAVIT


Optejte se přátel, kam chodí cvičit, požádejte je, zda byste tam příště mohli zajít s nimi. Projděte si weby fitness ve vašem městě a zjistěte, jaké možnosti cvičení nabízí, objednejte se na první hodinu. Pokud nemáte čas nebo raději cvičíte doma, pročtěte si mé články o domácím cvičení a projeďte cvičební videa na youtube. A co je hlavní, od příštího týdne začněte! :)

Nejnovější články na webu:

 

Většina lidí se děsí toho, že pokud začnou jíst zdravěji a pustí se do hubnutí, budou si muset odepírat všechny sladké dobroty. Dortík ke kávě? Ani náhodou. Káva? Jen černá, bez cukru a mléka. Vánoční cukroví, sušenky, zmrzlina, bábovka, ... opravdu to vše musí pryč? Samozřejmě, že ne. Sladké dobroty si můžete dopřávat i dále, osladit si kávu a...

Tentokrát pro vás mám tak trochu jinou výzvu. Už po druhé se podíváme na pohybovou aktivitu. O tom, že je prospěšné hodně chodit už víte, ale určitě neuškodí ještě nějaké cvičení přidat. Které si ale vybrat?

V poslední době mi přišlo mnoho proseb o motivační článek. Pár už jich tu máme, ale motivace není nikdy dost, takže mám dnes pro vás pár triků, jak si motivaci co nejdéle udržet, a co dělat, když vás opouští.