Jak zhubnout problémové partie

21.02.2021

Většina z nás má na těle určitá místa, která nejsou podle jejich představ. Tvar naší postavy, a to, kam se nám nejraději ukládá nějaký ten tuk navíc, je z velké části dáno geneticky. Genetiku sice upravit nedokážeme, ale zcela jistě dokážeme změnit náš jídelníček a cvičební plán tak, aby se z našich problémových partií naopak staly partie, které budeme s hrdostí vystavovat. Jak tedy na to? Jak zhubnout madla lásky, břicho či další části těla, se kterými nejsme dlouhodobě spokojení? Na to se mrkneme v dnešním článku.

První, co je potřeba si uvědomit, je fakt, že cvičením určité partie tu partii vlastně nehubneme. Nemůžeme totiž tělu poručit, aby zhublo právě tam, kde je to podle nás nejvíce potřeba. Jak už jsme si psali na začátku, za problémové partie může vlastně genetika a konstrukce našeho těla. Proto právě na nich se tuk většinou drží nejraději a tělo ho pouští pomaleji než bychom my chtěli.

Nastavte si správný hubnoucí jídelníček

Už jste asi slyšeli, že hubnutí je z největší části o správném jídelníčku, u toho tedy musíme začít. Hubnutí je vždy o kalorickém deficitu. Jednoduše musíme spálit víc kalorií než přijmeme, tím pádem zhubneme. Kalorie přijímáme z jídla, které sníme, výdej kalorií tvoří náš bazální metabolismus (energie, kterou naše tělo potřebuje pro své fungování), plus naše každodenní aktivity, práce a cvičení. Kalorický deficit pro zdárné hubnutí tedy můžeme vytvořit tím, že začneme více cvičit, změníme svůj jídelníček nebo ideálně provedeme obě změny současně. Jestli nevíte, jak na zdravý jídelníček pro hubnutí, mrkněte na tento článek.

Pokud už zdravé stravování dodržujete, ale výsledky se nedostavují, vypočítejte si svůj denní příjem pro hubnutí a zkontrolujte si ho v aplikaci kalorické tabulky, abyste zjistili, kde děláte chybu. O nejčastějších chybách a proč hubnutí nefunguje, jsem se rozepsala tady. V jídelníčku nezapomínejte na dostatek kvalitních bílkovin (maso, ryby, vajíčka, mléčné výrobky, šunky, sýry,...), které vám zajistí to, že nebudete hubnout svaly, ale tuky. Dále dbejte na příjem komplexních sacharidů (brambory, rýže, těstoviny, luštěniny, celozrnné a žitné pečivo, vločky a další), omezte jednoduché cukry (sladké limonády, sladkosti, bílá pšeničná mouka). Plus nezapomínejte na zdravé tuky, které najdete v kvalitních olejích, oříšcích a semínkách či avokádu. A dodržujte pitný režim.


Necvičte partie, které chcete zhubnout, cvičte celé tělo

Jak už bylo řečeno, cvičením určité partie tu partii nezhubnete. Sice tam potrápíte a zpevníte svaly, ale to vám bude k ničemu, pokud ty svaly budou stále obalené tukem. Jestli tedy chcete zhubnout břicho, ničemu nepomůžete tím, že ho budete denně cvičit. Svaly na břiše jsou vcelku malé, jejich cvičení vám nedodá velký energetický výdej a znatelně neprohloubí kalorický deficit, aby vám hubnutí šlo hezky a svižně. Když tedy denně budu cvičit břicho, budu mít na něm hezky vytrénované svaly, ale vzhledem k tomu, že na nich pořád budu mít tuk, nikdo je neuvidí a moje břicho bude vypadat pořád stejně, jako než jsem s cvičením začala. Na některých částech těla to má efekt dokonce opačný, protože se mi sice zvětší svaly, ale spolu s tukem na nich budou tyto partie vypadat ještě větší. Je tedy lepší cvičit celé tělo, využívat komplexní cviky a zapojovat velké svalové skupiny. Proč? Protože dosáhnu většího výdeje energie, prohloubím kalorický deficit a více zhubnu.


STÁLE SE VÁM NEDAŘÍ ZHUBNOUT?

NECHTE SI SESTAVIT JÍDELNÍČEK NA MÍRU

  • se spoustou kombinací a možností
  • ze známých a běžně dostupných potravin
  • žádné zázračné přípravky a drastické diety
  • obsahuje i povídání o zdravém stravování, vaření, cvičení a motivaci
  • ebook receptů pro vaši inspiraci
  • a hlavně BEZ HLADOVĚNÍ

Nebojte se silového cvičení

Mnoho lidí si zpomaluje svůj hubnoucí progres tím, že se soustředí jen na cardio. Neříkám, že cardio je špatné, ale nikdy s ním nedosáhnete takových výsledků, jako když ho zkombinujete s posilováním. Hlavně ženy si často myslí, že když vezmou činky do ruky, za pár dní z nich bude minimálně Hulk. To ale vůbec není pravda, svalová hmota se u žen nabírá velmi špatně, naopak ale ráda spolu s cardiem a špatným jídelníčkem rychle mizí. Takže když si nepohlídáte jídelníček a budete pořád cvičit jen cardio, tak sice zhubnete, ale vaše problémové partie vůbec nebudou vypadat podle vašich představ. Svaly jsou totiž právě to, co vaše tělo hezky tvaruje, aby bylo pevné a štíhlé. Dalším příjemným bonusem je to, že čím více svalů máte, tím více energie vaše tělo spaluje "jen tak" bez vašeho přičinění. A to se samozřejmě hodí. Více o tom se dozvíte v jednom z mých předchozích článků o tom, proč se nebát silového tréninku. Ideální volbou pro úspěšné hubnutí je tedy kombinace cardia (za mě doporučuji ve formě HIIT) s posilováním.


Soustřeďte se na spánek a regeneraci

Možná si teď říkáte, jak spánek a regenerace může ovlivnit to, zda zhubnete nebo ne. Je to úplně jednoduché, jen spokojené tělo pustí ty tukové zásoby, které vás tak štvou. Když ho budete trápit každý den náročným cvičením a kalorickým deficitem, dost možná výsledky nebudou vůbec takové, jako jste si představovali. Myslete na to, že regenerace a odpočinek jsou stejně potřebné, jako cvičení samotné. Dejte si občas pauzu.


Dejte tomu čas, zapojte sílu pozitivního myšlení

Smiřte se s tím, že všechno nejde hned. Nenabrali jste za den nebo týden, takže za takový časový úsek ani nezhubnete. Problémové partie hubnou moc rády jako poslední. Je to na prd, ale je to tak. Nezbývá vám tedy než vydržet, dodržovat cvičení, zdravý jídelníček a těšit se na výsledky. Nevzdávejte se, nesmutněte, pokud to nejde podle vašich plánů. Dát tomu tu snahu a čas za ty krásné výsledky prostě stojí. Když se na to teď vykašlete, budete začínat zas a znovu. Pokud ale právě teď začnete a vydržíte, zbavíte se problémových partií jednou provždy a pak už si jen budete užívat pohled do zrcadla.

Nejnovější články 

První věc, která každého na startu hubnutí zajímá, případně by zajímat měla, je jak si správně poskládat jídelníček. Pro vaši inspiraci jsem se tedy rozhodla sepsat takový malý zjednodušený návod. Je jasné, že každý máme jiné zvyklosti, chutě a preferujeme jiné potraviny. Berte to proto opravdu jen jako takovou inspiraci, jestli jste v hubnutí a...

Je pátek, takže nás čeká nová výzva. Tentokrát bude o pečivu. Určitě ho rádi jíte vy, i vaše rodina. Na tom není nic špatného, ale je důležité vybrat to správné pro váš cíl, kterým je redukce tuků a samozřejmě i lepší zdraví. Podíváme se tedy na to, jaké pečivo kupovat a které ne, podle čeho vybírat a na co si dát pozor. ...