Osvědčené tipy pro hubnoucí maminky.

08.03.2021

Myslíte, že zhubnout jako matka na plný úvazek je nemožné? Není čas na vyvařování speciálních jídel jen pro vás, a už vůbec ne na cvičení. Plus také rozpočet je velmi omezený, takže raději koupíte něco dětem než investovat do speciálního jídla pro sebe. Tak se raději smíříte s nějakými těmi kily navíc, asi to hubnutí prostě pro vás není. Třeba až děti vyrostou, bude lepší konstelace hvězd.... Nejste jediná, komu se hlavou honí tyto myšlenky. Často mi píší maminky na mateřské, samozřejmě i s většími dětmi, které hubnutí právě kvůli jednomu z těchto důvodů zavrhly. Ale víte, že ani jedno z těchto tvrzení není pravdivé, tudíž svou hubnoucí snahu zahazujete úplně zbytečně? Dnes se tedy podíváme na to, že i hubnutí s dětmi a mateřskými starostmi jde, a dokonce lépe, než by se mohlo zdát. A jestli mi nevěříte, můžete mrknout na můj hubnoucí příběh :)

VAŘTE STEJNĚ PRO CELOU RODINU

Snad nejčastějším tvrzením, proč jako matka zhubnout je zhola nemožné, je to, že budete muset pro sebe vařit nějaká speciání jídla. To ale vůbec není pravda. Naopak je žádoucí, abyste pro všechny vařila stejně. Je přeci hloupost, abyste vy jedla zdravě a zbytek rodiny se cpal nezdravou stravou. Obzvlášť dětem je potřeba zajistit zdravý start do života, a dát jim základy správného stravování. Tak nejen, že se vyhnou možným zdravotním problémům v dospělosti, ale také také tomu, aby se za nějaký čas museli trápit s hubnutím stejně jako vy. Nehledejte tedy žádné speciální diety pro vaši osobu. Prostě a jednoduše postupně vařte zdravější variace vašich oblíbených jídel. Typy jak vařit zdravě pro celou rodinu najdete v mém předchozím článku. Možná budete překvapeni, jak je to jednoduché. Plus se nebudete muset vzdát prakticky ničeho. Zdravě se dají udělat knedlíky, palačinky, řízky, gulášek i třeba pizza nebo smažák.


NEKUPUJTE ŽÁDNÉ SPECIÁLNÍ "SUPER" POTRAVINY

Co si budeme povídat, pokud má člověk děti a větší rodinu, tak dost často není peněz nazbyt. Takže si raději odpustíme něco, co bychom rádi, jen abychom dopřáli dětem. Proto si myslím, že je naprosto zbytečné vyhazovat peníze za jakékoli "superprodukty" na hubnutí. Vykašlete se na hubnoucí čaje, náplasti, prášky, detoxikace a podobné hlouposti, které stejně nefungují. To, že sousedka zhubla tím, že jedla jen nějaké sáčky z reklamy taky hoďte za hlavu. Nakupujte základní potraviny, které se dají sehnat v každém obchodě a pokud trochu zapátráte, tak i v akci. Vím, že teď letí spousta moderních zdravých potravin, ale nenechte se zmást, stejně dobře jde hubnutí i s těmi obyčejnými. Zeleninu nakupujte sezonní, není nutné v zelenině kupovat rajčata a okurku za stovku, těstoviny vám stačí semolinové za pár kaček, nemusíte kupovat speciální bio žitné za velké peníze. Stejně tak je to i s pečivem, moukami, ovocem atd. Oříšky si vyloupejte vlašáky od sousedky, nemusíte kupovat kešu nebo mandle, stejně jako není nutné smažit na drahém olivovém oleji, stačí vám levnější řepkový. Pokud na to půjdete chytře a nenecháte se zmást všudy přítomými reklamami, tak při hubnutí a zdravém stravování neutratíte ani o kačku víc než doposud. Třeba i ušetříte, protože nebudete kupovat sladké limči, sladkosti a další "dobroty".


STÁLE SE VÁM NEDAŘÍ ZHUBNOUT?

NECHTE SI SESTAVIT JÍDELNÍČEK NA MÍRU

  • se spoustou kombinací a možností
  • můžete vařit stejně pro celou rodinu z oblíbených receptů
  • ze známých a běžně dostupných potravin
  • žádné zázračné přípravky a drastické diety
  • a hlavně BEZ HLADOVĚNÍ

CVIČTE DOMA NEBO V PŘÍRODĚ ZDARMA

Je jasné, že pokud máte malé dítě, tak toho času na sportování úplně moc nebude. Na druhou stranu to můžete proměnit naopak v přednost. Malé děti rády jezdí na procházky, je pro ně zdravé být na čerstvém vzduchu. Dejte si za cíl, že budete každý den jezdit s kočárkem alespoň hodinku - dvě (podle vašich možností). Pusťte si na telefonu krokoměr nebo nějakou chytrou aplikaci. Díky tomu uvidíte, kolik jste toho za den nachodili, jakým tempem a třeba i mapku vašeho výletu. Pak už můžete jen přidávat vzdálenost, rychlost a udělat si z toho zábavu. S miminkem se hezky projdete, zdravě si zasportujete a čas tím dobře investujete. Dalšími možnostmi jsou třeba běhání, bruslení s kočárkem, ale to už je pro zkušenější maminky. Problémem není ani cvičení doma a nemusíte kvůli tomu hned nakupovat speciální drahé stroje, které většinou stejně skončí jako věšáky na oblečení. Určitě si denně najdete dvacet minut - půl hodinku, kdy děti spí, koukají na pohádku nebo se vám zrovna vaří oběd. Na youtube najdete mraky cvičebních programů a videí. Stačí zapnout to, které se vám zalíbí, a začít. Za sebe můžu doporučit třeba různé cvičební programy, pro příklad český FitFab, pak ráda cvičím s Heather Robertson. Ale vybírejte podle toho, co vás baví a co se vám bude líbit. Nejlepší pohyb na hubnutí není ten, po kterém zhubla Jarka od vedle, ale ten, který vás bude dlouhodobě bavit a naplňovat vás dobrou náladou. Jestli v tom nechcete být sami, můžete se přidat do naší cvičící skupinky.

Hubnutí není o drahých preparátech, speciálních potravinách a hodinách strávených ve fitku, ale o kalorickém deficitu, plus ideálně i zdravém stravování k tomu. Pokud nevíte, jak začít, přečtěte si článek o základech zdravého stravování pro úspěšné hubnutí , jestli jste právě po porodu, začněte s informacemi, jak zhubnout po něm a při kojení... a jděte na věc!

Jak sami vidíte, výmluvy sepsané na začátku tohoto článku jsou zcela zcestné. Na hubnutí nepotřebujete peníze navíc, dlouhé vyvařování ani spoustu času. Jedíné, co musíte najít je vůle začít a všechny tyto výmluvy hodit za hlavu.

Přeji vám úspěšné hubnutí a krásný mezinárodní den žen!

Nejnovější články na webu:

 

Snažíte se dodržovat zdravé stravování, celý den se držíte, přežvykujete zeleninu, ale večer to na vás přijde, a té sušence ve špajzu nebo zmrzlině k televizi prostě neodoláte. Stejně tak pro vás není úplně snadné si dát odpolední kávu bez nějakého dobrého zákusku. Co ale s tím? Jde nějak tyto nezvladatelné chutě překonat nebo se jich dokonce...

První věc, která každého na startu hubnutí zajímá, případně by zajímat měla, je jak si správně poskládat jídelníček. Pro vaši inspiraci jsem se tedy rozhodla sepsat takový malý zjednodušený návod. Je jasné, že každý máme jiné zvyklosti, chutě a preferujeme jiné potraviny. Berte to proto opravdu jen jako takovou inspiraci, jestli jste v hubnutí a...

Vyřazení pečiva z jídelníčku je jedním z prvních kroků, které většina lidí, kteří se snaží zhubnout, podnikne. Věděli jste, že to ale vůbec není nutné? Že i při hubnutí si můžete dát křupavý rohlík nebo dobrou bábovku k odpolední kávě? Pojďme se dnes tedy podívat na to, jak to s pečivem opravdu je.